Forsiden | Om LSP | Kontingenter | Faciliteter

Om klubben

LSP har hjemsted i Nakskov kommune med faciliteter på Halmtofte Gård ca. 6 km. syd for centrum.
Klubben blev stiftet 22. Nov. 1964 og hed dengang 'Vestlollands Sportsrideklub'. Senere skiftede klubben navn til det nuværende 'Lollands Sportsrideklub'.
Klubben er medlem af: Dansk Rideforbund, Danmarks Idrætsforbund, Dansk Handicap Idrætsforbund, Nakskov Sportsråd og Distrikt 5.
I de første år afholdt klubben sine aktiviteter på Damgårds Rideskole. I 1976 fik klubben overdraget et areal på Færgelandet, hvor der blev anlagt dressur- og springbane.
I 1986 byggede Hanne og Ole Thorsen et 20x40m ridehus, og her lejede klubben sig ind.
I 1996 blev ridehuset udvidet til 20x60m.
På Halmtofte er der desuden 20x60m. dressurbane samt 70x80m. grusspringbane.
I ridehuset findes en rytterstue, der er åben døgnet rundt, samt et edb-rum og et dommertårn.
I gårdens østlige fløj findes klubbens badeværelse.

Sådan kontakter du os:

Lollands Sportsrideklub
Halmtofte
Gammelbyvej 15
4900, Nakskov
Formand Jane Jacobsen
Tlf. 44664840
Kasserer Kenneth Nielsen
tlf. 54921623

Kort

Hvis du har brug for vejledning, til at finde os, kan du prøve at kigge på De Gule Sider. Dér kan du finde et kort, hvor det er muligt, at zoome ind og ud, som det behager dig.

Desuden kan du dér få en udførlig rute-beskrivelse, fra din nuværende position.

Som medlem af klubben vil man på tilsendt Ridesport, som er et
medlemsblad for alle medlemmer af en rideklub i distrikt 5 (Storstrøms Amt). Her kan man få oplysninger om andre klubber samt se, hvor og hvornår der afholdes stævner i distriktet.

Har man lyst til at melde sig ind i klubben, henvender man sig
til kassereren Kenneth Nielsen, 54921623 eller .
Her vil man få en indmeldelsesblanket og et girokort.
Der er også mulighed for at hente såvel indmeldelsesblanket
som girokort på opslagstavlen i ridehuset.
Som en sidste mulighed kan du selv printe blanketten ud. Det gør du på denne Indmeldelses-blanket