Lollands Sportsrideklub har hjemsted i Lolland Kommune og har lejet sig ind på Halmtofte, som er beliggende 6 km syd for Nakskov.

Klubben blev stiftet 22. november 1964 og hed dengang Vestlollands Sportsrideklub. Senere skiftede klubben navn til det nuværende Lollands Sportsrideklub.

Klubben har løbende haft ekvipager på højt sportsligt niveau. Ponyekvipager har klaret sig fint på landsplan i såvel dressur som spring, og flere ekvipager har haft gode resultater i dressur på højt plan, hvor det bedste indtil videre er en placering i finalen til DM i dressur for seniorer.

Klubben er medlem af: Dansk Rideforbund, Danmarks Idrætsforbund, Distrikt 5, Dansk Handicap Idrætsforbund samt Lolland Sportsråd.